Friday, January 9, 2009

Si lembu seronok

Aku memandu menuju ke dlm suatu jalan yg sempit. Kebetulan seekor lembu, warnanya perang jingga, juga berjalan di depan lorong. Aku perlahankan kereta. Dia memberi laluan, mengetepikan dirinya ke sebelah pagar. Sambil keretaku melaluinya, :) bola matanya yg besar, suci, juga memandang mengikut kelajuan keretaku. Cantik sekali dia. Aku ingat dia mungkin dah sesat ni. Aku teruskan menghala ke tempat tujuanku yg tak jauh dari situ.

20 minit kemudian, aku kembali mengikuti lorong itu, aku lihat lembu itu masih kat situ. Eh? Lembu ni gerak-gerakkan badannya. Aku laluinya. Rupa-rupanya dia sedang mengusap dirinya pada ranting-ranting pokok yg berdaun kecil lebat, yg tumbuh keluar dari dalam pagar. Begitu asyiknya dia :) Mungkin badannya rasa gatal.

Hai, comel betul kawan haiwan kita ni. Tahu rasa nikmat :)

No comments: